lördag 24 november 2018

På vägen hem...

...stickade jag resår på ärmarna på elefanttröjan. Nu vill jag verkligen att den ska bli klar. Jag har tänkt hela hösten att NU ska den bli klar och sedan har det hänt saker som gjort att jag lagt undan den. Men nu SKA den bli klar...
Innan jag tog bussen söderut träffade jag mitt kusinbarn från Finland. Hon och hennes man var på väg till hennes bror som bor i Sverige och eftersom jag var i Stockholm såg vi till att vi kunde ses. Så roligt det är att träffa någon som en bara haft kontakt med på nätet. Marjos dotter tog kontakt med mig via FB för några år sedan och på den vägen är det.
Kanske har jag inte skrivit om tidigare att jag är halvfinsk. Mamma kom till Sverige som krigsbarn när hon var sex år och hon kan tyvärr inte prata någon finska men som väl är kan en del av mina släktingar prata engelska så att vi trots allt kan kommunicera.

Inga kommentarer :