onsdag 5 december 2018

En solig onsdag i Provence

Idag är det marknadsdag och jag kommer förutom att gå på marknaden göra lite allt möjligt. Följ med så får du se vad som händer. Fler som också fotar hittar du på ettfotoitimmen.se
Strax innan åtta kommer jag på att det är EFIT-dag och jag sitter och dricker mitt morgonkaffe och stckar lite på tröjan till barnbarnet som är mitt ufo-projekt i UFO-bloggen.
Strax innan nio har jag klistrat på stickers på mitt iPad-tangentbord för att få en svensk variant. Jag skriver mest utan att titta så det har fungerat utan att det stått rätt bokstäver på tangenterna förutom vissa specialtecken. Men nyligen köpte jag ett ark med stickers så att jag på ett enklare sätt ska kunna skriva även på min iPad.
Kvart i nio går jag ut på terrassen och känner att solen värmer och att himlen är underbart blå. Det kommer att bli skönt att gå på marknaden idag.
Vid kvart i elva är vi på marknaden. Det är verkligen tilltalande att handla när allt ligger så vackert upplagt. Men vi har vår lista att gå efter och avviker bara lite från den.
Kvart i tolv är vi på väg hem och jag tar en bild på oss med Arenan i bakgrunden. Vi får nog öva lite på att ta selfies. =D
12.45 Fick mina "träningsband" med posten idag. Ska testa de här med hjälp av Sandra Friberg på youtube. Hon har publicerat en hel massa träningspass för hemmaträning och det passar mig bra. Tänkte att det skulle vara kul att variera styrketräningen med lite annat.
 13.45 jobbar jag med mitt kommande stickmönster. Det är inte mycket kvar men det sista tar alltid så mycket tid för mig.
Plötsligt är klockan 15.45 och jag missade visst att fota vid kvart i tre. Här är det fortfarande ljust även om solen börjat sjunka. Vi har haft en fantastisk dag och jag hoppas att det fortsätter så ett litet tag. 
En stund innan 19 äter vi kålpudding som mannen fixat idag. Han gjorde en tredubbel sats så nu kan vi äta det till middag ett antal gånger framöver. verkligen gott!
Strax efter 21 tittar vi på första avsnittet av Vår tid är nu. Vi såg första säsongen när den gick och nu tog vi oss äntligen tid att börja titta på andra säsongen. 

Det här blev min sista bild den här EFIT-dagen. Nästa gång är det nära julafton och jag befinner mig i Sverige. Vi ses då. 

10 kommentarer :

Elisabet. sa...

Oj, här kommer man plötsligt till Provence! Så härligt!

Ulrika sa...

Åh det ser varmt och skönt ut!
Även om jag verkligen gillar vinter och snö och allt det, så längtar jag efter värme för kroppen är inte rolig så här års.

Härliga bilder! :-)

Versch sa...

Å vad jag gillar att följa dina dagar i Provence. Det får mig att drömma mig bort till varmare platser än vad det är här hemma i Sverige just nu.

Anonym sa...

Ljust vid fyra, här var det becksvart då :-)
Det ser verkligen härligt ut att köpa frukt och grönt på en marknad sådär.

Annika sa...

Roligt att få titta in på din dag. Soligt och fint såg det ut att vara.

Annika S sa...

Hej och tack för titten
Ni ser väldigt påklädda ut för att vara i den södra delen av Frankrike

Karoleen sa...

Hej, det ser så härligt ut i Frankrike. Njut av det fina vädret!

Efwa - Medea sa...

Annika S: Jo den "svenska hjärnan" tyckte att vi skulle klä på oss som i Sverige. Men med 16-18 plusgrader blev det minst sagt lite varmt. =D

Anni sa...

Suger åt mig av den provensalska solen och värmen. Tycker att er selfie blev riktigt bra, ni behövde ju inte ens göra duckface ;-)

Paula Merio sa...

Det blev en fin selfie på er! Och vilken trevlig marknad. Finns här i storstädernas förorter också, men ute på landet där jag bor har vi inga torgdagar. Och som du ju vet har vi inga färska grönsaker heller så här års. Så där har du en klar fördel. Tack för titten på din dag, ha en fin andra advent