onsdag 2 januari 2019

11 stickningar att bli klar med

Som vanligt när det blir ett nytt år är jag sugen på att få ordning i gömmorna och eftersom det börjar ett nytt år i en ny UFO-blogg tyckte jag att det var lämpligt att se efter vad jag hade för pågående stickningar på Ravelry. 
På de här 11 stickningarna la jag till taggen #ufotofo2019 och även om jag har några fler så vet jag också att jag kommer att skapa några nya UFOn under året som kanske får hamna på listan längre fram.

Min lista innehåller alltså:

  •  Mīlēt Mittens, vantarna som jag var supersugen på när de kom och sedan kom jag bara  ca 15 cm på första vanten. 
  •  Bohuskoftan Gallret Rött, som jag fick för mer än fem år sedan.
  •  Crosshatch pullover, som från början var en teststickning. Jag behöver verkligen nya tröjor så jag borde prioritera denna. 
  •  Naima kofta. Köpte garnet i Nice 2012, la upp 2015 och för ett tag sedan letade jag fram den och satte igång. Jag kommer att älska den här långkoftan när den är klar. 
  •  Beppekoftan var också en teststickning från början. Men den blev ändå inte klar. Snart har alla mina barnbarn växt ur den så jag borde sätta fart. Anledningen till att jag bytte projekt för januari. Det blir alltså den här koftan som mitt första ufo-projekt. 
  • Twist and Check Socks ska snart blir klara eftersom lotten föll på just dessa att bli klara i januari. Jag ändrade mig och tar koftan Beppe istället.
  •  Makariri Shawl, la jag upp för att testa en annan form på en sjal, men även den blev liggande. En nackdel med att pendla som jag gör är att stickningen jag nyss startat inte alltid blir den som får följa med på resan. Och sen kan den glömmas bort.
  •  Björnbärssockorna är precis som Twist and Check stickade i ett sockgarn av ull bomull som är underbart mjukt och skönt. De här är också efterlängtade.
  •  Den runda filten påbörjade jag i somras men sen blev den kvar i mitt ena hem och jag var i det andra osv. Men någon gång under året ska den bli klar. Filtar kan jag inte få nog av. 
  •  Cheery Wave Ripple Blanket påbörjade jag redan 2011, alltså en av mina äldsta ufon. Jag älskar hur Regnbågsgarnet ser ut och känns så någon gång vill jag att den ska bli klar. 
  •  Fallow Sweater la jag upp till och började sticka i slutet av 2014. Tröjan är väldigt fin och även om jag behöver ändra ringningen och vidden på ärmarna kommer den att bli fantastisk när den är klar. 

2 kommentarer :

Heidi sa...

Det ser ut som många roliga stickningar:)

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Min blick fastnade direkt på Bohuskoftan Gallret rött - så otroligt vacker! Jag har själv funderat på att sticka något i bohusstickning men något håller mig tillbaka - kanske är det för att det är så tunna stickor (har jag för mig). Jag önskar dig lycka till med alla projekt!