tisdag 1 januari 2019

Sytt i julklapp

Självklart ville jag sy lite klappar till barnbarnen och till två av dem blev det förkläden. 
Förkläden kan ju vara bra att ha både när de hjälper till att laga mat, baka eller helt enkelt fixar i sin egen kökshörna. Tyget med bilmärken räckte att sy till både de här två pojkarna och till några till av mina fina barnbarn. Men de andra kommer inte att få förrän senare.
Tyget hade jag i samlingarna sedan länge och mönstret ritade jag när jag sydde till mina stora barnbarn för länge sedan, alltså bonus-barnbarnen. Nu änrade jag bara proportionerna lite och jag tror att de blev bra.
Tröjan som lillebror har på sig sydde jag i somras har jag för mig. Han hade ingen lust att prova förklädet just idag.

4 kommentarer :

Heidi sa...

Förklädena med bilar på är ju helt enkelt underbara:)

Boel sa...

Hej Efwa! Så underbara förkläden och barn! Jag har två fantastiska barnbarn som jag längtar mycket efter. Vi träffas så ofta vi kan men sen vi flyttade till Frankrike permanent blir det klart lite mer sällan. Hur ofta träffar du dina barnbarn? Åker du oftast till dem eller kommer de till dig också? Önskar dig ett Gott 2019!

Efwa - Medea sa...

Gott Nytt År Boel! Visst är de fina. Jag träffar inte alla mina sju barnbarn varje gång jag är i Sverige men oftast. Nu i jul träffade jag allihop och det är verkligen underbart. På somrarna brukar några av dem hälsa på här i södra Frankrike och det är förstås jättekul att ha dem här också.

Boel sa...

Ja det är underbart att umgås med dem! Har förstått att du har en bostad i Sverige- det underlättar så klart umgänget! Många hälsningar Boel