torsdag 31 januari 2019

Det hjälpte...

...att skriva in i kalendern att jag skulle sy, eller åtminstone klippa till något för att komma igång att sy igen.
Nu är jag tillbaka i mitt franska hem och har klippt till en Pussy Bow Blouse, knytblusarnas knytblus för oss som syr våra kläder. 13 april är förresten knytblusens dag och då behöver jag förstås ha ytterligare en knytblus att kunna välja på. Jag har sytt en mörklila förut och nu blir det en cremevit i siden eller möjligtvis sidenbomullblandning. Insåg plötsligt att jag aldrig visat min lila blus här i bloggen. Slarvigt av mig men här kommer den.
 Kanske är det lite för "fin stil" för mig men då och då har jag använt den. Är inte superförtjust i tyget och hoppas därför att min vita blir skönare att ha på sig.
Den här bilden var det någon i sygruppen som visade och en knytblusklänning skulle jag absolut kunna tänka mig. Får se om sylusten kommer tillbaka så att jag kan förnya garderoben lite.

1 kommentar :

Heidi sa...

Du är jättesnygg i din lila blus!!

Ja, du förefaller vara en person som tycker att det är viktigt att planera och organisera sin tid. Du ger ofta tips på hur man kan organisera sitt liv efter att själv ha provat. Så det verkar definitivt vara bra för dig att skriva upp vad du vill göra:)