lördag 7 december 2019

En bild i timmen

Ännu en gång dags för EFIT. Alltså ett foto i timmen. Du får följa min dag helt oplanerat. Det är så här det är helt enkelt. Fler som fotat hittar du här: ettfotoitimmen.se/.
Har varit vaken i en timme när jag blir påmind om att det är EFIT-dag idag. Stickar några varv och dricker kaffe.
Strax innan åtta stickar jag, planerar och dricker kaffe.
 Strax innan nio äter jag lite yoghurt.
 Lite innan tio tar jag fram ett par jeans som jag lovat att laga.
 Lite innan elva letar jag efter tråd i flyttlådorna och även om jag inte hittar det jag letar efter blir några lådor uppackade.
 Strax innan tolv är jag klar med lagningen.
 Lite innan ett kollar jag om tyget räcker till en långkofta. Har sytt en Blackwood Cardigan och är sugen på fler.
Bonusbild: Upptäckte att solen sken och skyndade mig ut på en promenad.
 Strax innan två äter vi lunch
 Strax innan tre har ett barnbarn kommit på besök. Han ska sova över för mamma och pappa ska iväg ikväll.
 Jag och T är ute på promenad. Jag hittade inte hans vantar så han fick låna mina en stund. De var väldigt "stooja" tyckte han.
 Strax innan fem är vi inne igen.
 Vi leker och äter och innan det är dags för sängen får han titta på lite barn-"tv" på plattan.
Strax innan tio har vi spelat klart NE-spelet. Mannens son J är på besök och för ovanlighetens skulle spelar vi spel. Jag har aldrig spelat det här spelet så det var extra svårt tyckte jag.
Det här blir min sista bild för idag.

9 kommentarer :

Vonkis sa...

Ja det gäller att passa på när solen visar sig. Här var det regn mest hela dagen, och ingen sol.

Anna sa...

Inne och kikar på din dag. Vad jag önskar att jag kunde sy!

Micke sa...

Här har varit hyfsat väder några dagar nu, men ska visst komma snö idag. Alltid nått som ska sys där :)

Efwa - Medea sa...

Vonkis: Söndagen bjuder bara på regn här också. Men jag är väldigt glad att jag kom ut en sväng i solen igår.

Efwa - Medea sa...

Anna: Ja det är verkligen kul att sy sina kläder. Du kan säkert komma igång om du bara bestämmer dig och verkligen vill. =D

Efwa - Medea sa...

Fick ni någon snö Micke? Här har det varit bedrövligt söndagsväder. Ösregn och blåst. Tur att jag kom ut lite igår. Jo, visst blir det en hel del sytt här. =D

Micke sa...

Ingen snö alls, tvärtom så har det varit rätt så fint väder. Men ska visst "slå om" nu ikväll/natt.

Anni sa...

Sol och barnbarn - plus kaffe och stickning. Himla bra dag det där! Hoppas du fick sova på natten också.
Jag missade lördagen och körde min EFIT på söndagen.

karoleen sa...

Skönt med så mycket sol, vilken fin promenad du fick! Vi har bara regn, trist!