söndag 29 december 2019

Mellandag i bilder

Mellandagarna flyter på i ett jämnt tempo. Tog bilderna på rätt EFIT-dag men hann aldrig publicera dem. Men här kommer de. Fler som fotade den 27 december hittar du på ettfotoitimmen.se/.
05.45 Vaknar tidigt och eftersom jag ändrat min EFIT-påminnelse till halv sex fanns den där när jag tog upp telefonen. Nu blommar ännu en orkidé. Just den här råkade jag bryta av stängeln nästan helt men som väl är blommar den ändå.
06.45 funderar jag över vilka plagg jag ska ha i min #makenine2020. Ett av alla sätt jag planerar vad jag vill sy under året. Jag älskar planering som ni kanske redan förstått. Läs mer om Make Nine Challenge.
 07.45 dricker jag min andra, eller är det tredje, kopp kaffe.
 08.45 installerar jag program efter att jag för några dagar sedan fick fabriksåterställa datorn...
 09.45 har jag beställt ett aktiebolag till min verksamhet. Har haft enskild firma sedan 1992 men nu slår jag på stort och startar AB istället. Det känns mer tryggt när jag skalar upp verksamheten och dessutom blir reglerna för att skaffa AB förmånligare.
10.45 planerar jag matlistan för kommande dagar. Idag kommer äldsta dottern med familj hit och det är skönt att ha en färdig matlista.
11.45 äter vi brunch. Jag hann nästan få i mig allt innan jag kom på att det var dags att fota.
 13.20 är jag med på en workshop om att planera för sitt företag inför det nya året.
 14.20 håller vi fortfarande på. Det är Kicki Westerberg som lett oss igenom sin 90-dagars planering.
 15.20 har jag precis hängt tvätt. Det går åt en hel del lakan med barn och barnbarn på besök. Tur att tvättmaskinen sköter sitt jobb.
 16.20 fotar jag liljan som doftar starkt. Gillar hur de ser ut men de doftar inte gott. Kolla in strukturen på bladen! De ser helt ludna ut.
Sen kom barnbarnen på besök och jag glömde fota. Men vid 20.20 tittar de på bolibompa med S.
Vid 21.20 börjar jag på en ny bok och det här får bli min sista bild för idag.
God fortsättning på ledigheten och jag önskar er ett riktigt Gott Nytt År!

5 kommentarer :

Mia Halvarsson sa...

Men ååå vilken spännande dag!! Klokt av dig att bilda AB, ska kolla mer av din blogg och se vad du pysslar och sysslar med :) Underbar avslutning på dagen också, både barnbarn och härlig bok!
Så hoppas jag att du får ett gott slut på året och decenniet och ett alldeles underbart nytt år!

Micke sa...

Gott nytt år!
Nu har du fått de efterlysta EFIT-dagarna.

Dålig koll på enskild firma och AB, men vet det senare ska vara bättre men kostar lite.

Efwa - Medea sa...

Tack för att du la upp dagarna Micke! Det som är bra just nu är att summan för att bilda AB halverades 1 januari 2020.

Anni sa...

Du tycks leva på kaffe som jag lever på te innan det så småningom blir lite mat.
Här har vi handelsbolag sedan 1997, då är bokföringen så mycket enklare. Men jag inser att ett AB hade varit fördelaktigare ur andra aspekter.
God fortsättning - snart är det dags för ny EFIT!

Vonkis sa...

Går ofta bet på det där att fota tallriken innan jag ätit. När det gäller planeringar håller jag mest på med listor, listor, listor :-)