söndag 12 januari 2020

En regnig söndag i januari

Nytt år och nya EFIT-dagar. Önskar det blev lite bloggat mellan efit-dagarna också men antingen jobbar jag eller befinner mig på instagram. Men kanske blir det förändring under 2020. Fler som fotar sin dag hittar du på ettfotoitimmen.se.
 Hade varit vaken en stund när jag blev påmind om att det var EFIT-dag idag. Vid 06.50 var jag precis klar med mitt yogapass.
 07.50 tog jag upp en stickning som nära på blivit en ufo-stickning. När jag tyckte att den inte blev som jag hoppats la jag undan den. Men nu insåg jag att jag ville bli klar. Det är en mysteriestickning som ska bli en mössa.
 08.50 gör jag ännu en kopp kaffe.
 09.50 gör jag mig iordning och sminkar mig lite.
Vid 10.50 är mössan helt klar och jag ska lägga den i blöt för att sedan spänna ut den så att mönstret syns bättre. 
11.50 har jag gett pelargonerna sin månads-vattning. De har faktiskt börjat växa lite trots att de stått svalt och med minimalt med vatten sedan i oktober. Är det i februari som en ska beskära och plantera om eller ska jag vänta till i mars?? Är inte van att vinterförvara blommorna. 
 12.50 har jag slagit in paketen till barnbarnet som fyller 3 år idag
 14.30 är det dags för födelsedagstårta
 16.10 är vi på väg hem igen och förvånande nog är det fortfarande lite naturligt ljus lite efter kl. 16.
16.50 får ni en bild på vår vita amaryllis som just nu har två klockor och en tredje på väg. Plus att det är ytterligare en knopp som växer upp och inom kort förhoppningsvis slår ut. 

8 kommentarer :

Razzy sa...

Tack för hjälpen. Jag klipper mina pelargoner i slutet av Februari.

Lillian "sognafaret" sa...

Er det samme mössa som du strikket som du ble ferdig med litt lenger ned? Det så ut som to forskjellige farger.

Hanna sa...

Vilken vacker amaryllis! Pappas röda som han fick i jul har otroliga 9 blommor utslagna nu! Fantastiskt!

Micke sa...

Inne och kikar på din dag.

Min amaryllis verkar börja om nu efter 1 vecka utan blomma.

Anni sa...

Hm, jag tror jag ska titta till mina pelargoner. Har aldrig försökt spara dem förut. Den här "vintern" hade de kanske klarat att stå ute!
Mössan blev ju väldigt snygg. Klart annorlunda mönster.

Efwa sa...

Ja det är samma mössa, men sista bilden är tagen i dagsljus ��

Anna sa...

Inne och kikar på din dag! Gott med tårta. Längtar efter att kunna sätta frön.
// Anna

Vonkis sa...

Då hade du varit uppe ett tag :-)

Skönt att bli klar med mössan, nu stickar jag inte längre men kommer ihåg frustrationen när man vet att något bara ligger som man har tappat lusten för att göra.