söndag 12 april 2020

Lite grönska

Trots att jag tänkt ägna hela dagen åt sömnad blev det en promenad ut i omgivningarna med mannen. Tanken var att vi skulle plocka nässlor och till slut hittade vi några pyttesmå. Vi plockade ihop så mycket så att det i alla fall skulle räcka hjälpligt till en omgång nässelsoppa.
Jag ville också att mannen skulle få smaka på "klimp" som vi alltid hade i nässelsoppa när jag var liten och som var en anledning till att jag älskade nässelsoppa. Inte LCHF precis men då och då är det okej att avvika. Mannen pratar om knödeln och säger att han inte gillar klimp men som sagt, jag ville att han skulle prova.
 Soppan smakade som den skulle, om än lite tunt. Men det blir nässelsoppa fler gånger. Klimpen fick godkänt och han tyckte inte alls att den var så kompakt som det han smakat förut. Vi hade förstås ägghalvor till också så både han och jag blev tillräckligt mätta.

Inga kommentarer :