fredag 12 februari 2021

Fem en fredag

 Veckorna flyger förbi och jag tar mig inte tid att blogga. Men när det är fredag och Elisa lägger ut sina frågor kan jag ju ändå vara med. 


på bilden utsikten just nu från min butik

  1. Vad ser du till höger om dig?
    Allra närmast står min dator-ryggsäck och bakom den en hög med tygrullar.
  2. Vad känner du med din vänstra fot?
    Med min vänstra fot känner jag att jag har ett hål i strumbyxorna. 
  3. Vad hör du utanför?
    Hörde precis att en bil sladdade förbi i snön. Bor en på landet är det många som tycker det är kul att sladda runt. Kanske inte bara på landet förresten.
  4. Vad doftade senast gott från köket?
    Lunchmaten som mannen fixade doftade gott. 
  5. Vad smakade du senast?
    Förutom dagens måltider smakade jag faktiskt något alldeles nytt för mig igår kväll. Det var za'atar-kryddan som jag köpte i en affär med orient-mat. Mannen hittade ett recept där kryddblandningen skulle vara med och jag hittade en påse färdigblandad krydda. Provade igår att blanda i yoghurt som tillbehör till maten.  

5 kommentarer :

Robert W sa...

Kul grej med hålet i strumpbyxorna :D

Mrs Calloway sa...

kul att testa nya kryddblandningar ibland. jättetråkigt med hål i strumpor och sockor

Paula sa...

Vore kul att veta vad den kryddblandningen innehöll, ifall du råkade gilla den! Jag blandar gärna egna som jag fått recept på , speciellt de orientaliska. Underlättar betydligt vid matlagningen.

Efwa sa...

Paula, i texten hittar du en länk till ett av alla recept på za-atarkryddan som visade sig finnas på nätet.
Jag är lite för lat för att göra kryddblandningen själv. =D

Boklysten sa...

Den där kryddan låter lite lockande, både maken och jag gillar att prova nya smaker.