lördag 23 juli 2022

Lördagstimmar

 Idag är det dags att fota sin dag timme för timme igen. Jag missade många timmar på förmiddagen men kanske får jag till lite fler bilder under dagen. Fler som fotar hittar du på ettfotoitimmen.se.

03.20 Denna EFIT-dag har jag inte feber men istället har jag fått ryggont från helvetet. Det har varit mer eller mindre sedan veckan då jag hade feber och ont i kroppen, troligtvis covid. Men istället för att få ont i ländryggen har jag ont i övre delen av ryggen. Veckan som gått har jag fruktansvärt ont på nätterna men är okej på dagarna. Jag har varit hos två olika läkare och har en bokad tid hos sjukgymnast för att komma till rätta med eländet. Till dess får jag äta smärtstillande och gå runt på nätterna när jag varken kan sitta, ligga eller stå. Bilden är från en av timmarna jag var vaken natten som gick.

11.50 Missade som sagt att fota morgontimmarna. Men nu är jag på jobbet och har påbörjat planeringen för kommande säsong lite. Eller egentligen läser och lär jag om hur jag kan planera på ett bättre sätt. 

12.50 dricker jag kaffe efter lunchen. Tar det väldigt lugnt och det får vara okej. Snart nog blir jag pigg och kan jobba på med det som måste göras. 

16.50 är jag hemma och har hunnit sova middag och ha besök. Jag fotar vår trädgårdsarbetare som gör ett fantastiskt jobb.

17.50 är jag ute och plockar luktärtor. De har precis börjat blomma hos mig och doften är ljuvlig.
Här är en bonusbild på några av mina älskade blommor. Den vita solrosen är första året jag har och den blommar före de gula. Blodflädern jag köpte förra året överlevde vintern men är fortfarande väldigt liten. Detta är den andra blomman som slagit ut och det finns en till. Dessutom har jag några små doftande rosor på en buske. 
Linden slår kanske ut inom kort. För några år sedan fotade jag den blommande i mitten av augusti så det kan fortfarande dröja några veckor. Men ååh vad jag längtar. 

19.50 fotar jag vårt lilla gästhus som i stort sett är helt klart. Det var tidigare bara ett skal med stampat jordgolv. Men fantastiska hantverkare har skapat ett ljuvligt litet hus som vi kommer att hyra ut framöver. Det är lite småfix kvar innan det är 100% klart, men snart så.

9 kommentarer :

Annika sa...

Tack för titten, usch vad jobbigt att ha så där ont i ryggen. Hoppas du blir bättre.

Annika S sa...

Jag har skickat ett mejl till dig

/Annika

Vonkis sa...

Men fy vale, hoppas verkligen sjukgymnasten kan hjälpa.

joakim sa...

Tittar förbi din dag. Jobbigt med att ha ont

Heidi sa...

Håller tummarna för att ditt ryggonda går över fortast möjligt.

Jag gillar alla dina boktips som handlar om att organisera olika saker. Intrycket man får när man läser din blogg, är att du redan är en välorganiserad person. Men det hindrar ju förstås inte att man kan bli bättre på det:)

Anni sa...

Det blev inte mycket ork den dagen, det förstår jag! Är det lungorna som påverkar ryggen tro? Så jobbigt med allt konstigt covid drar med sig.
Vad gäller krusbären så har jag en buske som inte mognat riktigt än, men min trädgård ligger i zon 2 och i södersluttning.

Kraka sa...

Krya på dig!

Micke sa...

Krya på där.. Här är det segt också men är självförvållat med hejdundrande bröllopsfest. Har äntligen efter 7-8 veckor inte längre ont i revbenen, kan känna av lite om jag snor på mig i sängen.

Anni sa...

Så fint gästhuset blev! Nästan så att man blev sugen att hälsa på ;-)