onsdag 9 november 2022

Better done than perfect

Nu var det evigheter sedan jag var med i EFIT och var inne i den här bloggen över huvud taget. Men ryggontet jag skrev om i somras visade sig vara diskbråck plus diskbuktning. Båda i övre delen av ryggen och det tog ända in en bit i augusti innan jag fick hjälp och övningar som mildrade det onda. Efter några månader med smärta släppte det till slut och nu, nästan exakt fyra månader sedan det började är jag helt återställd och har ingen smärta alls. Mer otränad än innan diskbråcket är jag men det löser sig någon gång. 
Hur som helst är jag glad att jag är tillbaka och jag hoppas på att få ut bilder här då och då på kommande EFIT-dagar. Fler som fotat idag hittar du på ettfotoitimmen.se
Vid sextiden har jag redan varit igång ett tag och det här är kanske tom min andra kopp kaffe.
Vid sju svarar jag på kommentarer på mitt instagramkonto @med_ea. Om du inte redan följer mig får du gärna göra det om du gillar sömnad. 

Vid åtta-tiden är jag ute på min promenad. Jag älskar att gå genom skogen och jag hittar fortfarande svamp då och då på promenaden. 

Vid nio-tiden är jag på väg till jobbet och tar med mikrofon eftersom jag tänker att jag kanske får tid att spela in ett första avsnitt till min kommande podd. Det visade sig sedan att jag inte alls fick tid till det, men tanken var god. 

Dagen var intensiv med möten, extra öppning för kunder i butiken och inte förrän kl. 16 blev det ett nytt foto. 
Vid fem-tiden har jag fotat och lagt in bild på det här tyget i webbshopen. Skickade prov till en kund och kanske vill hen köpa tyget och troligtvis någon annan också. Jag har sytt en kappa i tyget och det gör att flera personer vill köpa tyget än om jag inte sytt upp något. 
Här är kappan jag sytt. Jag älskar den och använder den varje dag.
Vid sex-tiden har jag uppdaterat texten på webbshopens startsida också. Tanken är att jag ska uppdatera hela sajten ordentligt så att fler hittar dit. 
Hemma igen strax innan sju och tittar i tidningen lite innan maten serveras. Jag var hemma på lunch också men då blev det inget fotat. 
Vid åtta-tiden lyssnar jag lite kort på en kursdel. Men inser att jag inte ska jobba mer idag utan sticka lite i soffan istället.
Stickar på en Beeline Sweater. Det är min tredje i det mönstret och jag hoppas att det blir en favorit precis som den första blev. Den andra stickade jag i lite tjockare garn och det var inte det samma. 

Vid 10-tiden har jag precis fixat alla bilder och lägger upp dem. Hoppas få ork att kolla igenom alla andra efitare, men det blir inte förrän i morgon. Nu är det dags att sova. 

5 kommentarer :

Anni sa...

Det låter ju fantastiskt att du med övningar kunde få bort det onda diskbråcket! Inte utan att jag funderar på om min bror skulle kunna få bukt med sina problem också ...

KUL att se dig här igen och inte enbart på Insta!

Annika sa...

Kikar in på din EFIT-dag. Stackars dig med ryggont, men skönt att det äntligen gott över.
Var rädd om dig

Heidi sa...

Kappan är ju helt otroligt snygg! Hade jag haft en symaskin, hade jag verkligen övervägt att sy en likadan!

Men ryggontet lät ju väldigt allvarligt! Skönt att du har lyckats träna bort det, men diskbråck är inte att leka med!

Men det är skönt att läsa att ingenting har förändrats med dig. Du har fortfarande tusen järn i elden samtidigt, och får mer gjort än dom flesta på en dag! Det är väldigt inspirerande!

Efwa - Medea sa...

Anni: Ja, jag är så otroligt tacksam över att jag fick kontakt med en fysioterapeut som gav mig övningar som lindrade smärtan till dess diskbråcket läkt. Hoppas att din bror få hjälp också.

Efwa - Medea sa...

Heidi: Du får skaffa eller låna en symaskin så att du kan börja sy!