torsdag 16 december 2010

Stickad njutning

Nu har jag stickat klart min gröna Hallett's Ledge och den ligger för blockning. Hoppas att den blir torr till ikväll så att jag kan sy i ärmar och knappar.
Det var ett bra sammanträffande att mitt Malabrigo Silky Merino kom samma dag som jag blev klar så att jag direkt kunde lägga upp för en ny kofta till mig. Jag stickar uppifrån och ner och jag vill att koftan ska bli ungefär som Garter Yoke Cardigan (ravelrylänk), men utan att jag har det mönstret.
Just nu har jag gjort några japanska korta varv i nacken för att höja upp koftan bak. Japanska varv tipsade jag om i maj och det kan ni läsa mer om i det inlägget.
Garnet är ljuvligt att sticka i och färgen är precis så fin som jag hoppades. Ser fram mot att resterande tre härvor ska komma för att se om färgbaden matchar. Annars får jag varva från två olika nystan för att jämna ut färgskillnaderna. Allt löser sig.

5 kommentarer :

Helena sa...

Vilket härligt garn!!! Melerat är bra (döljer eventuella missar bäst!) och merinoull mjukt och gosigt:)

mary-ann sa...

mysiga färger :)) väntar själv hem 2 härvor i lila...

Lena Andersson sa...

Underbar färg.
mvh Lena

Madeleine sa...

Ser fantastiskt ut! :D

Therese sa...

Den stickar jag också just nu, den gör sig så otroligt bra i melerat garn! Din kommer att bli ljuvlig!