måndag 15 april 2013

Dags att vända tillbaka

I morgon bär det av mot sydligare breddgrader igen. Men innan jag hamnar där är det många timmar på buss, flera timmars väntan på flygplatsen och sedan några timmars flyg och en timme i bil innan jag är hemma. Allt detta gör att jag har mycket sticktid. På bilden ser ni början till ett par sockar jag gör till mannen. Efter tips från vännen Birgitta, vars man bara använder sockar av stepgarn med aloe vera på vintern, kom jag på att jag måste testa för att se om mannens fötter kan bli mjukare och mindre torra av sådana här sockor. Nu lär det ju ta ett tag innan de är klara, eller så blir de nästan det i morgon med så många sticktimmar.
Jag har också lagt upp till två nya disktrasor att varva med. Tröttnar jag på det svarta kan jag sticka på disktrasorna som den här gången är blå och limegrön.

Inga kommentarer :