söndag 14 april 2013

En färdig vante

Jag fick förmånen att teststicka Emmas vantmönster och nu är första vanten klar. Jag har stickat den i ett tvåtrådigt, växtfärgat garn och stickor 2.5mm. Jag är jättenöjd med de och de har sån härlig passform. Jag gillar inte när vantar är stora och glider runt. De här sitter perfekt även om tummen blev lite i smalaste laget. 
Nu ska bara nästa läggas upp och stickas... Kanske blir det ett litet SMS = second mitten syndrome. Jag lägger kanske inte upp till nästa förrän jag kommer tillbaka till Sverige nästa gång. Just nu har jag inte mycket ork till stickning även om jag tror att sjukdomen har vänt. Jag känner mig nåågot lite bättre ikväll än tidigare. Hoppas på att få sova sammanhängande inatt, så kanske det känns ännu bättre i morgon. Och på tisdag bär det av mot Provence igen. 

1 kommentar :

Emmas dagar sa...

Åh, den är ju jättefin!
Krya på dig!