onsdag 25 mars 2015

Stil

Det ständigt återkommande temat när jag börjar planera vad jag ska sy kommande säsong är vilken stil jag vill ha. Jag vet vad jag gillar mest, men likväl är det bekvämt att använda det som finns i garderoben och dessutom blir det lätt att jag syr kläder jag sett att någon annan sytt för att det ser fint ut på dem. Men nu har jag tänkt ändra stil. Jag ska rensa ut allt jag inte älskar i garderoben och allt som är för stort. När det är gjort får jag sy ett plagg i taget och se hur långt det räcker. Det jag behöver mest är kavajer och blusar. Pennkjolar behöver jag också eftersom de flesta jag har blivit några storlekar för stora. Men om jag planerar att sy en kavaj, en kjol, en blus och en skjortblus är jag ju en liten bit på väg. Blusen på bilden såg jag när jag tittade på serien Suits på Netflix, och den ser ut att vara ett mellanting mellan en skjortblus och blus. Kavajen såg jag i någon tidning och jag gillar modellen. Får se vad det blir i min plan inför sommar-sömnaden, men först ska jag sy klart lite till av min vårplan.

1 kommentar :

sinneskatten sa...

Önskar jag också kunde strukturera mig och göra en plan.
Men jag satsar på baddräkt!