torsdag 26 mars 2015

Vårfärger

Nu är mina tankar igång för fullt om vad jag ska sy framöver och jag funderar även ett varv till på min stil och tänker att nu ska jag se om jag kan ändra stil till att oftare ha kavaj och skjortblus tex. Jag behöver fler kavajer, blusar, skjortblusar och jag behöver även skor och kanske lite accessoarer. Det sistnämnda tycker jag är jättesvårt. Jag har nästan inga smycken alls, men något ska jag nog kunna hitta på. Jag samlar på inspiration på Pinterest och där hade jag sparat ovanstående bild som jag raskt gjorde om till en sömnadsplan för kommande säsong. Det blir nog inte en grå kavaj, men tanken är ändå att det ska sys en kavaj, en pennkjol, tre skjortblusar/blusar. 
Jag är ingen blå person och har, förutom jeans, aldrig haft några blå kläder. Men när jag hittade de här tre färgerna ihop blev jag lite sugen på att pröva att ha lite blå kläder. Men vi får se vad jag hittar i tygsamlingen eller eventuellt på marknaden på lördag.

Beige eller Nude, som de så fint kallar det är också snyggt till blått. Kanske kommer jag även att behöva köpa några nya handväskor för att matcha min nya stil. Skor har jag redan beställt från Zalando och hoppas att de passar mina fötter när de kommer. Men mer om det i ett annat inlägg.

Inga kommentarer :