onsdag 16 december 2015

Herrkläder

Jag hoppas att jag kommer att få tid att även sy till mannen under våren. Framför allt behöver jag sy kortärmade skjortor i linnetyg. Det är svårt att få tag på kortärmade skjortor i tunt linnetyg som passar i det varma provencalska klimatet. Hittade McCall's mönster m6044 med herrskjortor som jag läst recensioner av på nätet och det verkar bra. Tunt linnetyg köpte jag i Paris när vi var där senast så det är bara att sätta igång att sy.
Jag tänker också ge mig på att sy några bermudashorts till honom efter att ha hittat mönstret på bilden på Knipmodes hemsida. Mönstret finns både som pdf och pappersmönster. Länken visar också många andra herrmönster som de erbjuder.
Mannen har länge önskat en "skepparkavaj" och när jag hittade mönstret på Thread Theory's Goldstream Peacoat slog jag till. Men en sådan kommer jag nog inte att sy förrän tidigast till nästa vinter.

Inga kommentarer :