måndag 4 januari 2016

Oj vad tiden går!

Nytt år har det hunnit bli och innan det firade vi förstås jul. Men bloggat har jag inte hunnit med. Jag fotade faktiskt på den 23 dec som var EFIT-dag men hann aldrig lägga upp bilderna.
Jag önskar er i alla fall en riktigt god fortsättning på det nya året.
Men nu är det dags att komma igång att blogga igen så jag startar upp utan att babbla så mycket om det som varit.
Igår åkte jag och mannen till Göteborg för att besöka våra vänner som bor där och idag skjutsade jag honom till Landvetter då han skulle åka tillbaka till Frankrike. Det var förstås meningen från början att jag också skulle åkt hem, men tyvärr är min mamma så pass sjuk och just nu på sjukhus, så jag blir kvar i Sverige ett tag till. Faktiskt på obestämd tid. Jag hoppas kunna åka någon vecka då och då men jag har ingen aning om när som det ser ut nu. Jag skriver inte så mycket här i bloggen om det jobbiga som händer i mitt liv utan försöker fokusera på de ljuspunkter som faktiskt finns.
Tex idag gick jag och vännen M en stund på stan i Göteborg.
 Först besökte vi Deisy Design på Avenyn och där köpte jag ett par Zing strumpstickor och beställde ett par Zing rundstickor som M ska hämta när de får in dem. Det är kul att få pröva stickorna som ska efterlikna Signature needles som jag har några av sedan tidigare.
Efter en stund tittade vi in på Strikk på Vallgatan. Där hittade jag ett nystan Zauberball 100 som jag ska sticka något till snart 11 månaders-barnbarnet. Jag hittade dessutom Filcolanas Peruvian Highland Wool som jag köpte till en Lokikofta till samma barnbarn. Bilder på garnet kommer kanske i morgon då jag hoppas hinna fota det i dagsljus. 
Här är i alla fall en början till provstickning med nyinköpta stickorna och Zauberball 100 som jag inte vet ännu vad det ska bli. 
 Vi tog också en tur till Knapp-Carlsson där jag köpte nitar och knappar till några par jeans som jag planerar att sy snart. Vilken fin butik det är. Gillade alldeles speciellt nummerlapparna.
På eftermiddagen när jag släppt av mannen på Landvetter tog jag omvägen om Skroten i Kinna. Det blev inte mycket köpt där, bara några jeansstuvar och lite tråd till stickningar på de jeans jag tänkt sy.
Gick visst även in på en tyg- och garnaffär intill Skroten och köpte några nystan M&K baby ECO-ull.


5 kommentarer :

http://textilejoy.blogspot.com/ sa...

Önskar dig ett Gott Nytt År och hoppas att tiden med mamma kan ge er möjligheter att bara vara och glädja er åt de små stunderna.

frisky frog sa...

Tråkigt för dig med din mamma. Det blir liksom omvänt när päronen blir gamla...
När jag pluggade till slöjdlärare i Göteborg var både Knapp-Karlsson, Strikk och Daisys Design vardagsmat och jag måste säga att jag verkligen saknar utbudet i storstaden. Hantverksmässigt blir min stad ensidig. Suck!
/Ha det gott!

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Inte utan att man blir sugen på en tur till Göteborg. Tråkigt med din mamma, förstår att du väljer att inte skriva om allt jobbigt i bloggen. Ibland kan det ge en stunds avkoppling att blogga, då kan man välja bort det jobbiga en stund i motsats till hur det är i verkliga livet. Jag önskar dig ett Gott nytt år! Ewa

Ewa med bloggen tygochgarn sa...

Inte utan att man blir sugen på en tur till Göteborg. Tråkigt med din mamma, förstår att du väljer att inte skriva om allt jobbigt i bloggen. Ibland kan det ge en stunds avkoppling att blogga, då kan man välja bort det jobbiga en stund i motsats till hur det är i verkliga livet. Jag önskar dig ett Gott nytt år! Ewa

Händer på Haga sa...

Jag förstår precis. Min mamma och jag startade vår blogg tillsammans när min pappa var sjuk. Det blev ett gemensamt projekt som var positivt mitt i det jobbiga. Man kan ingenting annat göra än att kämpa på.