onsdag 20 mars 2019

Så svårt att komma igång...

...efter att inte ha bloggat på länge. Inget duger men nu tar jag lite av varje. Delvis beror min frånvaro på att mamma blivit sämre igen. Iofs är det kanske bara orsaken till frånvaron den senaste veckan. Men det är mycket som händer runtomkring. 
 Här är vårt lillahus som nu ska få nytt tak. Någon gång ska det inredas så att våra barn kan bo där när de är på besök. Eller så bor vi där och barnen får bo i det stora huset. Men vi börjar med att byta taket.
 I fredags gick jag i min skog. Jag gick i en del som jag faktiskt aldrig gått förut och det var lika härligt som alltid. Hittade de här vackra "trädsvamparna". Vad heter det egentligen??
Jag har ett gammalt skrivbord som är från min svenska morfar och beslagen är tyvärr trasiga. När jag googlade hittade jag ett ställe som hade allt en kunde önska, specialbeslag.se heter de och jag köpte tre beslag till lådor och två till skåpen. Tyvärr räckte inte skruven till eftersom lådorna är supertjocka. Men snart har jag fixat nya och dessutom borrat hål så att de går att fästa på ett bra sätt.
Ytterligare en googling, då jag letade efter linoljevax, gjorde att jag hittade en fantastisk butik i Jönköping. Rekoshoppen heter den och jag hade inte hört talas om den förut men dit kommer jag definitivt åka igen.
En bok jag läste ut idag är En annan Alice. En bok jag fick i vår bokcirkel och som handlar om en kvinna som får ett slag i huvudet och tappar minnet från de 10 senaste åren. På engelska heter den What Alice forgot och det får du veta om du läser den. Jag sträckläste den nästan och just nu känns det lite tomt. Men jag hittar nog snart en ny bok i bokhögen att sätta igång att läsa. 
Vad läser du just nu?

1 kommentar :

Heidi sa...

Du är duktig på googla! Förstår att du. är nöjd med resultaten:)

Hoppas att din mamma blir bättre!

Jag har varit magsjuk i några dar, men har nu börjat må bättre. Eftersom min ork just nu är ganska liten har jag börjat läsa om Kampen om järntrnen, den första i seren om Games of Thrones. Som så många andra fans väntar jag ju ivrigt på att den sista säsongen snart börjar:)