torsdag 28 mars 2019

Tillbaka och en kväll i bilder

Missade visst att börja fota i morse men eftersom det är EFIT-dag idag och jag tycker att det är kul med andras bilder så kör jag på från nu på eftermiddagen. Andra som fotar hittar du här.

Igår kväll kom jag tillbaka till Arles och det har hänt så mycket med växtligheten medan jag varit iväg. Kastanjen har slagit ut, nästan alla träd runtom i stan är helt gröna och vår glycine/blåregn har för första gången någonsin fått blommor.
Vid halv fyra beundrar jag klasarna med blommor på vår glycine. Glycinen blommar först en gång på bar kvist och sedan i juni-juli brukar det komma fler blommor bland de gröna bladen. Får se hur den här gör eftersom det är första gången sedan vi planterade den för några år sedan som vi överhuvudtaget har några knoppar på den.
Vid halv fem har vi suttit och läst en stund på terrassen men nu ska jag se om jag kan sy lite. Jag har en hel del tillklippt och det vore kul med lite nya kläder.
Vid halv sex läser jag några sidor ur min bok Damkören i Chilbury. Mannen läser En annan Alice som jag läste innan. Den är väldigt bra och den jag läser just nu är i alla fall okej än så länge.
Vid halvsjutiden får jag njuta av att mannen lagat mat. Jag sa tidigare att jag var väldigt hungrig så tallriken blev välfylld. Det är verkligen underbart att någon annan lagar maten.
Strax innan åtta letar jag fram en film jag ska titta på och den heter Serena. Har inte hört talas om den men den är regisserad av Susanne Bier och Bradley Cooper och Jennifer Lawrence spelar huvudrollerna.
 Strax innan nio tittar jag fortfarande på filmen och stickar på ärmarna till en kofta.
En stund efter halv tio är filmen slut och jag gillade den. Mycket natur, kärlek och sorg.
Det här blir min sista bild för ikväll. Klicka på bilden så kan du läsa om filmen på imdb.

4 kommentarer :

Annika S sa...

Härligt när man kan dela böcker.
Jag och JK läser helt olika litteratur
/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Sofie sa...

Kikar in på din dag!

Anni sa...

Susanne Bier gör bra filmer, jag gillar flera av hennes! Ska kolla in den där.

Vad roligt att ditt blåregn blommar! Mitt remonterar inte utan blommar bara en gång, i slutet av maj. Är alltid lite avundsjuk på de som blommar i juni-juli nere i Europa - och dessutom ofta doftar så gott!

Gurkiss sa...

Hej :)

Kikat in din dag.
Kul att kunna sy nya kläder till sig själv.

Ha de gott.
Kram Gurkiss