torsdag 30 april 2020

Utökar planen...

Jag hann inte mer än presentera min plan förrän jag la till fler plagg och påbörjade dem. Just nu ligger en blus intill symaskinen och jag har även påbörjat en blå trikåklänning i mönster från Line2Line. 
 Tyget köpte jag på marknaden i Arles för längesedan och det är en viskos/polyesterblandning tror jag. Blusen är överdelen till Penny Dress från Sew Over It som jag syr som blus.
Jag sydde en testversion av klänningen för ett par år sedan men antagligen var det både tyget och kjolängden som gjorde att jag inte använde den. Men nu har jag gjort ändringar på överdelen som jag antecknade sist för att få en bättre passform och nu prövar jag igen.
Klicka på bilden så kommer du till mönstret
Här nedan är klänningen jag sydde för några år sedan. Jag gillar formen på överdelen och om min test av att sy den som blus blir bra kanske jag syr en klänning också men byter ut halvcirkelkjolen till en a-linjekjol istället. I mönstret är det en helcirkelkjol så jag gjorde en ändring även förra gången men den typen av kjol är nog inte jag... Eller ska jag testa den igen? Kanske ett enfärgat tyg eller i alla fall ett tyg med mindre mönster skulle vara fint.
Min första Penny Dress


1 kommentar :

Vonkis sa...

Så häftigt att kunna ändra i mönster på det där viset. Ja, jag vet att du verkligen kan sy men för en som knappt kan följa mönster till gardiner är sådant här kunnande verkligen imponerande :-)